Statystyki strony

„Z głową w chmurach” – Adela Dankowska


Obrazek

Adela Dankowska to kolejny człowiek – legenda polskiego i światowego szybownictwa. Odznaczona medalem Lilienthala, wielokrotna mistrzyni świata w lotach szybowcem ustanowiła aż 12 rekordów świata i 35 rekordów Polski w różnych kategoriach. Łączny nalot to ponad na szybowcach 6000 godzin i 200.000 km przebytych w szybowcu. Wcześniej pisywała jako autor artykułów o szybownictwie publikowanych w magazynie Skrzydlata Polska. Po usilnych namowach redaktora magazynu pani Dankowska zgodziła się na napisanie książki ze swoimi wspomnieniami z kariery szybowniczej. Tym samy stała się autorką książki pt. „Z głową w chmurach”, która swoją premierę miała w 2005 roku. W 2013 roku Adela Dankowska była gościem znanego i co raz bardziej popularnego Festynu Lotniczego w Michałkowie gdzie udzieliła wywiadu. Warto posłuchać choć wywiad zdecydowanie za krótki. Zachęcam również do przeczytania książki „Z głową w chmurach”! Tymczasem wywiad video dla portalu wlkp24.info znajdziecie tutaj. Zapraszam!

 


One Comment on “„Z głową w chmurach” – Adela Dankowska”

  1. Wojtek pisze:

    Świetna książka, autobiografia o wytrwałości w dążeniu do marzeń. Bardzo mnie naładowała. Przesympatyczna autorka. Poznałem Panią Adę kilka lat temu, kiedy wpisała mi dedykacje w książce u niej w domu w Lesznie. Wcześniej miałem okazję zrobić z Nią kilka kółek nad lotniskiem. Niesamowita osobowość. Szkoda tylko, że nie za bardzo widać następczynie Peli i Ady. Ale i czasy są inne.
    Na spotkaniu Pani Ada obiecała, że spełni i moje marzenia i nauczy mnie latać. Mi jednak ciągle czasu brakuje, a czas ucieka.


Skomentuj

