Statystyki strony

Badania lekarskie (lotnicze II-giej klasy) na szybowce


Dziś udałem się w końcu na badania II klasy lotniczej. Badania wykonałem (tu mała reklama) w ośrodku badań lotniczych OBLOT, który znajduje się w Krakowie przy ul. Prądnickiej 10, a dokładnie na trzecim piętrze w pokoju 302.

Na badania najlepiej umówić się wcześniej (telefony kontaktowe na stronie www ośrodka) gdyż przychodząc tak po prostu do gabinetu możecie tam nikogo nie zastać😉. Badania zaczynają się w ciągu tygodnia codziennie od 8:30 – po wcześniejszym umówieniu się. Wskazówka – lepiej zadzwonić niż pisać maila, bo ja odpowiedź mailową otrzymałem po 4 dniach ;)… 

Kolejna wskazówka co do badań – najlepiej przyjść ze zrobioną już podstawową morfologią i badaniem moczu. Te badania można zrobić gdziekolwiek indziej. W przeciwnym wypadku na ul. Prądnicką trzeba będzie udać się dwa razy – raz na badania i następnego dnia po odbiór orzeczenia lotniczo-lekarskiego. Ja przyszedłem ze gotową morfologią i badaniami moczu.

Całość badań trwała około 50 minut. Po wejściu do gabinetu i przedstawieniu sprawy panu lekarzowi zostałem odesłany ze skierowaniami na badanie EKG oraz audiogram. Badanie EKG wykonuje się na pierwszym piętrze tego samego budynku w pokoju 013 i jeśli nie ma kolejki to trwa ok. 5 minut. Wynik dostajemy od razu.

Audiogram wykonuje się w gabinecie badania słuchu na al. Słowackiego 58 – około 300 metrów od Prądnickiej 10, zatem spokojnie można podejść pieszo😉 Zostajemy zamknięci w małym wytłumionym pomieszczeniu ze słuchawkami na uszach. Do ręki dostajemy przycisk, który mamy naciskać gdy słyszymy przerywany sygnał. Najpierw badane jest prawe, potem lewe ucho. Cenna wskazówka: podczas badania lepiej się nie wiercić, nie kręcić głową, ba – nawet nie oddychać zbyt głęboko, bo po prostu nie usłyszymy sygnałów, które są nadawane naprawdę bardzo cicho na poziomie ok. 5db. Ja ze swojego wyniku byłem bardzo zadowolony – wysoka norma! – pani w gabinecie powiedziała, że mógłbym być muzykiem (sic!:D ).

Z gotowym EKG i audiogramem wracamy do naszego gabinetu do pokoju 302 na pozostałe „badania”. Zostaniemy poproszeni o wszystkie potrzebne dane (trzeba mieć również dowód osobisty ze sobą co chyba oczywiste). Poza tym szybkie sprawdzenie wzroku, badania na daltonizm, sprawdzenie ciśnienie oraz równowagi (stanie na jednej nodze, z zamkniętymi oczami i takie tam). Potem tylko pytania o wszelkie możliwe choroby świata. Jeśli jesteśmy zdrowi i nic nam poważnego nie dolega – ostatecznie zostanie nam wydrukowane orzeczenie lotniczo lekarskie „Medical Certificate Class 2” (brzmi dumnie!). Dostajemy 2 takie orzeczenia na własność. Ach zapomniałem dodać… zostaniemy jeszcze skasowani na 250zł i… to wszystko. Jesteśmy przebadani i gotowi do lotów!😉


3 komentarzy on “Badania lekarskie (lotnicze II-giej klasy) na szybowce”

  1. ukinness pisze:

    każdemu tak mówi hehe … że mógłby być muzykiem…albo czy grałeś na czymś

    • Michał pisze:

      Heh… załamałeś mnie…😉 Jak patrzyłem na te kropki na wykresie z badania to wyglądały ponad normę (nad kreską), ale może byłem tak podekscytowany, że trzymałem wykres do góry nogami… A już myślałem, że 10 lat gry na gitarze zrobiło swoje…O_o

  2. Wszerad pisze:

    Właśnie przemierzam te same ścieżki i mam informacje do dopisania. Z badań potrzebna jest jeszcze glukoza (tak się dowiedziałem po telefonie do oblotu)


Skomentuj

