Statystyki strony

Zapisy na szkolenie szybowcowe


W zasadzie zapisanie się na szkolenie szybowcowe było dość spontaniczne. Jesienią 2010, pod koniec sezonu szybowcowego 2010 wszedłem na stronę www.aeroklubkrakowski.pl by sprawdzić co i jak. Trzeba przyznać, że informacje na tej stronie nie są zbyt często aktualizowane, ale dla mnie wystarczyła galeria zdjęć „z tegorocznego szkolenia szybowcowego”, która była ostatnią „aktualnością” w dziale sekcji szybowcowej. Potem już tylko znalazłem formularz zgłoszeniowy, wypełniłem go i… i tyle. Formularz został wysłany. Brak potwierdzenia zgłoszenia na maila i ogólnie brak jakiekolwiek odpowiedzi nieco ostudził moją ekscytację faktem, że właśnie poczyniłem pierwszy krok aby latać. Poza tym zbliżała się zima, a pierwsze szkolenie w sezonie 2011 miało odbywać się na wiosnę – z resztą jak w większości aeroklubów w Polce.

Dość dużym zaskoczeniem był dla mnie mail, który otrzymałem 3-4 miesiące później. Był początek stycznia 2011 – otrzymałem wiadomość o pierwszym spotkaniu organizacyjnym! Znów odżyły wszystkie plany o lataniu, nieco uśpione przez te jesienno-zimowe miesiące. Radość była tym większa, że pierwsze spotkanie organizacyjne miało się odbyć już 15 stycznia! Byłem nieco zaskoczony, ale przyjąłem tą informację z radością. Wiedziałem, że na latanie będę musiał poczekać, ale sam fakt, że będę o krok bliżej, że zacznę uczyć się teorii lotu i budowy szybowców napawał mnie na nowo jakąś dziwną dziecięcą radością.

Drugą rzeczą, która mnie zaskoczyła to spora ilość uczestników kursu. Ponieważ mail z aeroklubu został wysłany ten sam do wszystkich uczestników, cała lista potencjalnych kadetów szybownictwa była w rubryce „adresaci”. Szybko przeliczyłem – 26 osób. Całkiem sporo! Okazuje się, że szybownictwo nie jest wcale takim niszowym „sportem”.

Jak się później okazało – dokładnie na pierwszym spotkaniu organizacyjnym – do szkolenia przystąpi około 15 osób, w tej chwili nie jestem sobie w stanie przypomnieć ilu nas było. Część osób zapewne musiała z różnych powodów zrezygnować, ale i tak siedzieliśmy w salce wykładowej wypchanej po brzegi.

Na spotkaniu, które odbyło się zgodnie z planem 15 stycznia przywitał nas pan Jacek Barski, jeden z naszych przyszłych instruktorów. Wręczono nam teczki z planem szkolenia: datami zjazdów, przedmiotami, które obejmuje program oraz wykładowcami. Prócz tego adresy przychodni, w których można zrobić potrzebne badania II klasy lotniczej i kilka innych mniej lub bardziej potrzebnych informacji. Zostaliśmy poinformowani o pierwszym zjeździe w ramach szkolenia, który przypadł na dzień 21 stycznia, piątek, 17.00. Przedmiot: zasady lotu. Prowadzący: Grzegorz Olejnik.

Przyznam szczerze, nie mogłem się doczekać następnego tygodnia…

 



Skomentuj

